KÉT CÉG KÖZÜL A FÖLDRE?

A HotelTV-s állatorvosi ló esete, amikor egy egyszerű hiba mindent borít.

2019 nyarán az LG Magyarországtól azzal a kéréssel kerestek meg, hogy segítünk egy új brüsszeli hotelben megoldani egy hotelTV-s kihívást.

Az egyik partnerük a Meininger lánc legújabb hotelébe eladott 180 db LG HotelTV készüléket, a hozzá való Pro:Centric szerverrel együtt. Felszereltek és beüzemeltek mindent, de a TV-k nem tudnak a szerverre csatlakozni és nem kapják meg az előre beállított csatornalistát.

Az antennákat, a fejállomást és a kábelezést egy másik cég telepítette, szerintük rendben van minden.

Mindkét telepítő cég saját megállapítása szerint mindent jól csinált, és széttárta a kezét. Az LG szerint a TV-k is kifogástalanok, mégsem lehet tévézni a szobákban.

A feladatunk az volt, hogy megállapítsuk mi a hiba oka és tegyünk javaslatot a megoldásra.

Magabiztosan repültem Brüsszelbe, hisz modern műszerek és több évtizedes szakmai tapasztalat birtokában számos megoldhatatlannak tűnő kihívást abszolváltam.

A hotel igazgatója már nagyon várt, mert a huza-vona közben megnyitottak és jöttek a vendégek, akik természetesen panaszkodtak a TV miatt.

A műszakos kolléga megmutatta a fejállomást, amit szemmel láthatóan szakszerűen telepítettek az osztrák cég munkatársai. Kértem mutassa meg az LG Pro:Centric szervert is, mert azt nem láttam. Ekkor némi zavar keletkezett az erőtérben, ugyanis fogalma sem volt arról mit kérek. Nem tehettünk mást, pincétől a padlásig végigjártuk a hotel összes olyan helyiségét, ahol el tudtuk képzelni, ott lehet a szerver. A másik cég ugyanis állította, hogy ők tuti beszerelték.

Fejállomás

Hosszas keresgélés után megtaláltuk a szakszerűen beszerelt szervert, ami működött is. Egy bibi volt csak vele, eltévesztették az emeletet és nem abba a helyiségbe lett szerelve ahova kellett volna. Ez azt eredményezte, hogy a szerver nem megfelelő helyen csatlakozott a TV hálózatra, ezért nem működött jól. Hurrá, meg van a hiba, meg van a megoldás. Csak egy fúrás a két szint között és egy kábel bekötés.

Hazarepültem, leadtam a jelentést, amiben felhívtam a figyelmet arra, hogy nem tűr halasztást a beavatkozás, ugyanis ha nem csinálják meg gyorsan, akkor újabb problémák keletkezhetnek.A HotelTV készülékek első bekapcsoláskor megpróbálnak rácsatlakozni a HotelTV szerverre, ami ha jól működik (és jó helyre van bekötve) elküldi az előre megszerkesztett csatornalistát és beállításokat a készülékekre. Ha a TV az első bekapcsoláskor nem érzékeli a szerver jelét, soha többé nem keresi azt, hotel mód helyett otthoni módra vált, és megkérdezi a felhasználót csináljon-e csatornakeresést.

Miközben zajlott az egyezkedés, hogy kinek a feladata lenne elvégezni a 15 perces beavatkozást, egyre több vendég érkezett a hotelbe. A TV bekapcsolása után természetesen mindenki csinált csatornakeresést és a programok nem a megfelelő sorrendben jelentek meg a készülékeken. Ez nem lenne olyan nagy baj, de itt közbelépett Murphy és ügyesen elrendezte, hogy az első 10 csatorna kódolt legyen. Ilyenkor szép fekete kép jelenik meg egy fehér felirattal, miszerint “ez egy kódolt csatorna, ha nézni szeretné, hívja a szolgáltatót”. Ha egy vendég ilyen feliratot lát egy hotelben kit hív? Természetesen a recepciósoknak fogalma sem volt mit lehet csinálni.

LG szerver

A történet vége az lett, hogy felkértek bennünket a probléma megoldására. Újra kirepültem, megcsináltam a szakszerű bekötést, elindult a kapcsolat a szerver és a TV-k között. Már csak egy “aprócska” feladat volt, az összes TV készüléken csinálni kellett egy gyári reset-et, hogy helyeálljon a működés. Aki üzemeltetett már hotelt, az tudja hogy teltház esetén nem kis kihívás bejutni az összes szobába és ott a TV-vel babrálni. Erre a feladatra természetesen megint nem volt önként jelentkező. A hotel igazgatója már csak bennünk bízott, így egy kollégám beköltözött néhány napra és szisztematikusan végigjárta a szobákat, resetelt, tesztelt, dokumentált.

A végeredmény tökéletesen működő TV rendszer lett, csak kár, hogy ez a nyitás után kb. egy hónappal valósult meg.

Tanulságok:
A TV készülékek szállítását és beszerelését is érdemes arra a cégre bízni, aki a fejállomást (központot) és az antennákat telepíti.
Ne hagyjuk az utolsó pillanatra a TV rendszer beüzemelését, mert egy már működő hotelben ez is sokkal macerásabb lehet

Posta Tibor
HotelTV specialista

Scroll to Top